• 8.258.457 stemmen

Geregisseerd door: Kartal Tibet

Met onder meer: Müjde Ar, Şener Şen en Halil Ergün

Oorspronkelijke taal: Turks

Plot Salvar Davasi

Elif keert na jaren weggeweest terug naar haar dorp. Zo feministisch als ze is geworden, valt haar direct de minderwaardige situatie van de dorpsvrouwen op. Om hier verandering in te brengen, begint Elif de vrouwen op te stoken. Ze raadt hen bijvoorbeeld aan een tijdlang niet meer het bed te delen met hun echtgenoten, opdat deze wellicht hun fouten inzien. Hiermee krijgt ze echter de conservatieve dorpsheer tegenover zich.

avatar van Santino Corleone

Santino Corleone

Geweldige film, ik heb me gewoon kapot gelachen. Wat is Sener Sen toch een groot acteur!

avatar van matador24

matador24

Een van de meest briljante Turkse film die ik ooit gezien heb. Zowel een uitstekende vermaak als een flinke knipoog naar de maatschappij 5*