Sa Dam Ying (1976)

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Chung Sun
met Ping Chen, Yam Yam Siu en Li Chuang

Fong (Chong Lee), een jonge aantrekkelijke vrouw wordt op haar eerste werkdag in de toiletten van de naaifabriek seksueel lastig gevallen door een naaister en haar drie kompanen. Een andere werkster, Sai Chu (Yum Yum Shaw), probeert tussen beide te komen maar wordt hardhandig tegen de grond gewerkt. Machteloos kan ze alleen maar toekijken totdat werkster Sister Ying (Chen Ping) er met bruut geweld een einde maakt. De drie vrouwen worden goede vriendinnen en besluiten bij elkaar te gaan wonen. Zwerend dat ze nooit zullen buigen voor anderen, vooral de mannen, beloven ze elkaar loyaliteit en worden ze bloedzusters. Alle drie hebben ze een verleden, maar vooral Sister Ying. En wanneer die haar begint in te halen, beginnen de problemen.

avatar van stephan73
Big Bad Sis is een rape / revenge film uit de Shaw Brothers studio. Dit is voor mij de eerste niet martial arts Shaw Brothers die ik zie en ze hebben er een leuke pulpfilm van gemaakt.

Een sleazy filmpje waar verkrachtingen en vernedering tot de orde van de dag behoren. Waar "slappe" grappen worden vermengt met ruw geweld en waar veel vrouwelijk bloot te zien is.
De film doet enigzins denken aan de Pinky Violence films uit dezelfde tijd, maar heeft niet dezelfde ranzigheid. Het is eerder een Pinky Violence light.

De regie is goed en de actiescenes (met als hoogtepunt een lange achtervolging) zitten goed in elkaar. Maar had de film iets minder geschreeuw gehad en ook minder humor dan had ik hem waarschijnlijk een hoger cijfer gegeven.

Zeer fijne film!