Ignace (1937)

Frankrijk

geregisseerd door Pierre Colombier
met Fernandel, Alice Tissot en Saturnin Fabre

Soldaat Ignace Boitaclou is gevierd in zijn kazerne vanwege het lied dat hij zo mooi kan zingen. De kolonel maakt hem daarom zijn ordonnans, in plaats van soldaat Philibert. Ignace is echter niet meest intelligente persoon die de kolonel kon kiezen, want al snel heeft de arme soldaat zich danig in de nesten gewerkt.

avatar van speedy23
Indien er liefhebbers zijn die graag het originele liedje 'Ignace' uit bovenstaande film, door Fernandel zelf gezongen, graag in bezit krijgen, laat het me weten. Het is een MP3-bestand.

Franse, muzikale komedie met vaudeville-allure, en...met Fernandel in de hoofdrol.
Wel ja, met zijn paardengebit en aanstekelijke lach steelt de nog jonge artist ook hier de show.
Luchtig en nog altijd best genietbaar, maar moet ongetwijfeld destijds een kaskraker geweest zijn.

avatar van bunkerboy
fernadel , een mythe die bij de jongeren vergeten is
goede film die nog goed overeind staat