The Double Garden (1970)

Alternatieve titels: The Revenge of Dr. X | Venus Fly Trap | The Devil Garden | Body of the Prey

Verenigde Staten / Japan
Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Norman Earl Thomson
met James Craig en James Yagi

Een wetenschapper van NASA wordt met vakantie gestuurd omdat hij te veel verschijnselen van stress vertoont. Hij reist naar Japan, waar hij zijn hobby voor botanie wil beoefenen. Maar hij gaat al snel aan de slag met extreme experimenten, en creëert zo een vleesetende plant die van mensenvlees leeft.

avatar van Poisonthewell
Geschreven door Ed Wood. Helaas niet veel beter dan de films die hij zelf regisseerde. 1*

avatar van wendyvortex
Scenario van Edward D. Wood Jr. dat om één of andere reden nog werd verfilmd, in een tijd lang voordat ie cult werd. De dialogen zijn top-Wood-niveau. Na een uur in de film zitten we nog steeds met een plantje dat in de vensterbank past, maar het laatste half uur krijgen we eindelijk te zien waar het onze overspannen NASA-geleerde om te doen was. Enige lachstuipen zullen toch echt opkomen als je deze twee meter grote Flipje from hell eindelijk te zien krijgt.
Absoluut bottom of the barrel alleen aan te bevelen aan liefhebbers van het slechtste van het slechtste.