Garazh (1979)

Sovjet-Unie
Drama / Komedie

geregisseerd door Eldar Ryazanov
met Liya Akhedzhakova, Iya Savvina en Svetlana Nemolyayeva

Een bouwcoöperatie krijgt de opdracht om voor zijn leden, de medewerkers van een onderzoeksinstituut, garages te bouwen. Maar dan wijzigt de overheid een gedeelte van het bestemmingsplan, waardoor de coöperatie niet meer het aantal geplande garages kan bouwen en sommige leden dus pech hebben. De raad van bestuur zet de vier zwakste aandeelhouders buiten spel, zij die geen vrienden in de top van het instituut hebben. Uiteraard pikken zij dit niet, maar de andere leden hebben hier geen boodschap aan en haasten zich vanwege hun schandelijke daad de vergaderzaal te verlaten. Eén van de leden, die niet buitenspel was gezet, protesteert echter tegen de beslissing van het bestuur. Wanneer de anderen weigeren te luisteren, sluit ze iedereen op en verbergt de sleutel van de zaal. Ze eist dat er een eerlijker besluit wordt genomen, namelijk door het gooien van een dobbelsteen.