Eonni-ga Ganda (2007)

Zuid-Korea
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Chang-rae Kim
met So-young Ko, An Jo en Geon Yu

Jung-ju is een vrouw van 30 jaar die wordt geconfronteerd met de vraag: "wie was je eerste liefde?". Haar eerste liefde was Jo Hani, inmiddels een grote ster in Korea. De manier waarop Jo Hani haar ooit heeft gedumpt doet haar nog steeds pijn, en ze wil niks meer van hem weten. Als ze dan op een dag een andere ex-klasgenoot tegenkomt die inmiddels miljonair is geworden weet ze wat ze al die jaren fout heeft gedaan. Jung-ju krijgt dan de kans om terug te stappen in de tijd en gaat er alles aan doen om een andere eerste liefde te krijgen.

avatar van Bacon
De zoveelste Koreaanse romkom met een vleugje drama. Desalniettemin is het best een leuke film.

avatar van lotsoflina
Hmm mooi verhaal om bij weg te drome ;3 vind'ik zou best ook terug de tijd in wille ik vond t alleen zo ontroerend dat stukje toen ze haar moeder vertelde over dat ze dood ging ;'c moest bijna janken!!ik vond de film wel erg mooi ;'D.