L'Heure Zéro (2007)

Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Pascal Thomas
met François Morel, Danielle Darrieux en Melvil Poupaud

Welk gek idee heeft Guillaume Neuville gehad om zijn vakantie op het einde van de zomer door te brengen in La Pointe aux Mouettes, bij zijn rijke tante Camilla Tressilian, en samen met zijn ex-echtgenote Aude en zijn nieuwe vrouw, de explosieve Caroline? Zijn bedoeling was dat ze allen vriendschap zouden sluiten. Hij heeft weliswaar niet de naïeve hoop dat ze onmiddellijk in elkaars armen zullen vallen, maar toch hoopt hij op vrede. De zeelucht van de Bretoense kust lijkt in het begin nog wat kalmerend te werken, maar langzaam komt hij tot het besef dat het verblijf van die drie vrouwen met hun ideeën en tegenstellingen onder hetzelfde dak onvermijdelijk tot problemen moet leiden. Op een morgen vinden ze tante Camilla in haar bed, met een verbrijzelde schedel.

avatar van Mac Hammer Fan
Guillaume Neuville heeft zijn rijke tante, zijn ex-vrouw en zijn huidige vrouw uitgenodigd om samen de vakantie door te brengen en vriendschapsbanden te vormen. Er ontstaan echter al snel spanningen en dan wordt de perfecte moord gepleegd. Wie heeft het gedaan?
Verfilming van het boek 'Towards Zero' van Agatha Christie.