L'Auberge Rouge (2007)

Alternatieve titel: The Red Inn

Frankrijk

geregisseerd door Gérard Krawczyk
met Christian Clavier, Josiane Balasko en Gérard Jugnot

In een moeilijk toegankelijke plek van de Pyreneeën ligt de herberg van uitbaters Pierre en Rose Martin. Een ogenschijnlijk vriendelijk koppel dat echter regelmatig hun gasten besteelt en gruwelijk vermoordt. Op een dag wordt de herberg bezocht door priester Carnus die een tiener naar zijn klooster moet begeleiden.

Weinig geslaagde vrije remake van de film uit 1951 met Fernandel.
Het is niet zo verfijnd in de uitwerking. Zo is de cruciale biechtscène lang niet zo plezierig en overtuigend.
De acteurs doen nochtans hun best met Jugnot en Balasko, alsook Christian Clavier, die merkwaardig genoeg reeds in "Les Misérables" uit 2000 de rol van een misdadige herbergier speelde.
Op te merken dat er reeds een film was in 1923 en het hele gebeuren op ware feiten zou berusten.