King Corn (2007)

Documentaire

geregisseerd door Aaron Woolf
met Ian Cheney, Curt Ellis en Earl L. Butz

Twee studievrienden (Cheney en Ellis) verhuizen naar het platteland om de Amerikaanse maïs-industrie onder de loep te nemen. Door het zelf verbouwen van mais komen ze erachter wat voor een impact deze industrie heeft op het dagelijks leven van de VS.

Smetsers
Documentaire over de opkomst van maïs in de Verenigde Staten in de afgelopen decennia. Waar de Europese Unie landbouwsubsidies afbouwde om overproductie tegen te gaan werd het door overheidsbeleid van de Verenigde Staten juist gestimuleerd om meer maïs te gaan verbouwen en de overproductie te laten groeien.

avatar van Ninto
Genoten van deze docu. Lekker sfeertje.