• 144.020 films
  • 7.136 series
  • 21.689 seizoenen
  • 488.086 acteurs
  • 287.101 gebruikers
  • 8.259.503 stemmen
Avatar
 
banner banner

Okaasan (1952)

Drama | 98 minuten
3,81 13 stemmen

Genre: Drama

Speelduur: 98 minuten

Alternatieve titel: Mother

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Mikio Naruse

Met onder meer: Kinuyo Tanaka, Kyōko Kagawa en Eiji Okada

IMDb beoordeling: 7,6 (687)

Oorspronkelijke taal: Japans

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Okaasan

Een weduwe van vier kinderen heeft moeite om haar familie bijeen te houden tijdens de jaren na de oorlog. Haar tienerdochter ziet dit aan, en heeft het er moeilijk mee.

imageimageimageimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Masako Fukuhara

Toshiko Fukuhara

Shinjiro Hirai

Susumu Fukuhara

Sokichi Kimura

Naosuke Fukuhara

Ryosuke Fukuhara

Noriko Kurihara

Grandmother

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van beavis

beavis

  • 6521 berichten
  • 12114 stemmen

de vertelstijl met voiceover vanuit het oogpunt van de oudste dochter is eigenlijk het zwakste punt van de film... te simpel en het werkt gewoon niet zo... maar de punten waar het bij dit soort films altijd om draait, de tragiek en het doorzettingsvermogen in de na-oorlogse situatie van Japan, komt als altijd wel weer sterk naar voren en weet toch aan te grijpen. Met een regisseur als Naruse kan dat ook eigenlijk niet mis gaan. Zou deze niet aanraden als een van zijn toppers, maar kon niet anders dan toch weer een goede voldoende uitdelen.