Blutjunge Verführerinnen (1971)

Zwitserland / West-Duitsland
Erotiek

geregisseerd door Erwin C. Dietrich
met Ingrid Steeger, Evelyne Traeger en Rena Bergen

Reportage uit de Aufklärungsreeks over waar jonge meiden zich zoal mee bezig houden in het weekend. Namelijk schaamteloos alle mannen verleiden die ze leuk vinden, zelfs als ze hun leraar zijn. Op de vloerbedekking, in de Volkswagen bus, met man of met vrouw, overal wordt de liefde bedreven.

Ingrid "klimbim' Steeger

avatar van wendyvortex
3 delen zijn er gemaakt van deze serie.
Ooit eens gezien op de Duitse RTL+ ergens in het begin van het kabeltijdperk. Die zonden vrijdagavonds nog wel eens een Duitse Sex-films uit.
Staat me nog iets bij over een benzinepomphouder die zijn dochter vastbindt zodat alle mannen die komen tanken even met die dochter kunnen
Da's zo ongeveer het niveau
Ongelooflijke trash!

Deze film komt ook uit de stal van de erotische regisseur Erwin C. Dietrich die duidelijk een oogje had voor Ingrid Steeger die zeer regelmatig verschijnt in zijn hele film repertoire.

Het verhaal (leuke opening met een close-up van een behaarde vagina) heeft weinig om handen en is ook behoorlijk flauw en saai. Het is eigenlijk niet één verhaal maar de film bevat meerdere korte verhalen die verwezen zitten in een verhaal. De korte verhalen gaan allemaal over jonge (minderjarige) vrouwen die er pap van lusten en het graag doen.

De hierboven beschreven scene door "wendyvortex" zit in deze film en was best komisch. Het verhaal daarvan zit wel iets anders in elkaar want de vrouw in kwestie was niet vastgebonden maar zat in het tankstation waar iedereen tijdens het tanken (wordt gedaan door de benzinepomphouder) letterlijk en figuurlijk even binnenwipt. Zeg maar een gratis service van het tankstation (moeten de tankhouders aan de grensregio ook eens overwegen)

De verhalen zijn natuurlijk vooral bijzaak, want dit is natuurlijk gewoon een erotiek film met redelijk wat bloot (inclusief wat flink behaarde penissen). Soms artistiek in beeld gebracht met close-ups. Ingrid Steeger komt na circa 30 minuten inbeeld als de perverse pianolerares. Zo heeft ze bij haar notenboekje een blootfoto gedaan van haarzelf om de vrouwelijke rondborstige leerling op te hitsen. Dit lukt goed en binnen enkele minuten kleden ze zich uit en bedrijven ze seks met elkaar. Daarna dumpt Ingrid Steeger de leerling. Die hele scene duurt niet lang (iets van 5 minuten) en het is ook de enige keer dat Ingrid Steeger in het verhaal voorkomt.

Op het einde van de film wordt er nog op subtiele wijze verwezen naar de "Hausfrauen-Report" films, waarvan meerdere delen zijn gemaakt (die zijn wel niet van regisseur Erwin C. Dietrich). Al met al leuk om eens gezien te hebben deze film, maar meer ook niet. Daarvoor is de film in het algemeen gewoon te flauw, saai en langdradig.

Theunissen heeft natuurlijk gelijk, de verhaaltjes stellen weinig voor en de meisjes eigenlijk ook niet. Zo bloedjong zijn ze overigens niet. Maar ik heb me toch wel vermaakt met deze film, kijkend naar de auto's, die prachtige bus, de (rommelige) interieurs, de lelijke en vaak niet bij elkaar passende kleren, die idiote kapsels en bakkebaarden van de mannen, al dat bruin en oranje, ja de mode was vreselijk in de jaren zeventig.
Maar één ding was wel leuk van de meisjes, ze hebben bijna allemaal 'hairy armpits'