Sapore del Grano (1986)

Alternatieve titel: The Flavor of Corn

Italië

geregisseerd door Gianni Da Campo
met Lorenzo Lena, Marco Mestriner en Alba Mottura

Lorenzo, een jonge leraar uit een klein dorpje, krijgt een speciale band met z'n leerling Duilio. De relatie met z'n vriendin wordt slechter en hij begint steeds diepere gevoelens voor de jongen te krijgen. Hij weet niet goed hoe hiermee om te gaan.

Goed geschreven, intrigerend, fragiel, intens en vaag verhaal, dat klassiek aandoet en smaakvol wordt gebracht, met als thematiek: hoe belangrijk een jongen kan zijn in het leven van een man en omgekeerd. Vooral de nonverbale communicatie en de subtiele nuances, rond een controversieel taboe-onderwerp, zijn sterk.