• 8.612.637 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Witchcraft

"Hex Marks the Spot!"

In de 17de eeuw heeft de familie Lanier een vrouw van het landgoed van Whitlock als heks levend begraven. Hiervoor is er ook bij de nabestaanden van de familie Whitlock altijd een haat geweest tegen de Laniers. Driehonderd jaar later houden Amy Whitlock en Bill Lanier van elkaar en willen ze tegen de wensen van beide families in trouwen. Op een dag leggen de Laniers met bulldozers het eeuwenoude kerkhof op het landgoed van Whitlock voor een bouwproject open.

imageimageimage

Inspector Baldwin

Myles Forrester

avatar van Vascago

Vascago

Dit lijkt me een heerlijk sfeervol werkje. En ik hou wel van verhalen over heksen en satanische gebeurtenissen.

avatar van joolstein

joolstein

Met een heksenkring die nog steeds actief is, een heks die terugkeert uit de dood en een eeuwenoude vete tussen de rivaliserende families van Lanier en Whitlock is er genoeg te beleven in deze verder wel erg Britse film (een onderdrukte en tamme manier) Het blijkt een erg fijne, bijna volledig dialoog- en verhaal-gedreven mysterie met fijne acteurs die interessante personages neerzetten. Vooral Lon Chaney Jr is, ondanks zijn beperkte schermtijd, nog steeds een charismatisch figuur.

De film is erg vakkundig gemaakt door Don Sharp met vaak prachtige, knappe zwart-wit-beelden om naar te kijken. Scènes van de heks die over een regenachtig kerkhof loopt of de heksenkring met capuchon die in een rij door het bos loopt zijn erg mooi en versterken de griezeligheid. Ik vind dit dan ook een sfeervolle solide Britse film. Met effectief gebruik van licht en schaduwen. Misschien te ouderwets voor sommige maar ik hou wel van dit soort film! Ondanks dat ik ook best wel wat gewend ben, kan ik erg genieten van deze mooie weergave van iets engs.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20603 berichten

Eigenlijk ga ik helemaal mee in de recensie van joolstein. Zeer sfeervol geschoten en bij vlagen zelfs spannend. Vreemd dat deze zo onbekend is gebleven.

avatar van Noodless

Noodless

Ouderwetse heksenfilm die het meer moet hebben van de sfeer, settings en de mooie zwart-wit beelden. De climax komt wat simpel over,maar als geheel voldoende spannend. Overtuigende cast overigens. 7/10

avatar van Woland

Woland

Ook ik sluit me aan bij de heren hierboven. Solide film uit de oude doos over zwarte magie. Het is allemaal weinig expliciet en in die zin ook een typische ouderwetse Britse horror, maar het heeft wel een lekker sfeertje met fraaie zwart-wit beelden en een capabele cast.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Moderne heksenfilm, althans voor 1964 dan. Allemaal degelijk gemaakt, maar helaas eigenlijk allemaal bekend terrein. Het verhaal kan je eigenlijk zo wel uittekenen. Degelijk, betekent hier ook een beetje saai.