• 8.262.336 stemmen

Alternatieve titel: Cowboy

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Benoît Mariage

Met onder meer: Benoît Poelvoorde, Julie Depardieu en Gilbert Melki

IMDb beoordeling: 5,8 (340)

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Cow-Boy

De tv-journalist Daniel Piron is aan het eind van zijn carrière. Hij heeft de wens nog één keer flink uit te pakken aan het journalistenfront en wel door de protagonisten van een gijzeling die 25 jaar geleden de ganse wereld schokte terug te vinden. Als hij de gijzelhouder Sacchi weet op te sporen, blijkt de gevreesde revolutionair van voorheen nu een doodnormale huisvader te zijn die zich niet meer achter zijn oude idealen staat. Piron ziet zijn briljante reportage als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar hij laat het er niet bij zitten en besluit de feiten groots te manipuleren.

avatar van louisvf

louisvf

Lache als die geluidsman daar staat met z'n saf in zijn mond!

avatar van systemofadown.be

systemofadown.be

Speciale film, niet echt wat je gewend bent van Benoit Poelvoorde. Echter moet ik er wel bijzeggen dat ik hem de enigste vind die de film echt draagt. Het is totaal niet grappig, maar eerder uit het leven gegrepen met een boodschap achter. De eindscene is simpel, kort, maar wel krachtig, deze maakt de film wel compleet. Een film over hoe een rebel zich over heeft bij neergelegd...

Non, non, rien n'a changé

Tout, tout a continué

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens voor een prijsje kunnen kopen en nu eens bekeken. 'k wist niet echt wat te verwachten, maar 'k vond het geen zo'n geweldige film. De film is niet echt grappig, ook niet echt een drama.

De cast deed het gelukkig wel nog goed.

Tja, 'k heb de film uitgekeken, maar vond het toch allemaal niet zo speciaal.