Parade en 7 Nuits (1941)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Marc Allégret
met Jules Berry, André Lefaur en Elvire Popesco

Anicet werkt in het gemeentelijk hondenasiel en is door zijn liefde voor honden zodanig verblind dat hij regelmatig met die beesten praat, gelooft dat ze hem begrijpen en ook onder elkaar hun eigen taal hebben. Op een nacht hoort hij dat de hond Pipo zijn levensverhaal aan zijn onfortuinlijke lotgenoten vertelt. Zijn eerste baas was Freddy, een circusclown, die verliefd was op een meisje dat hem uitlachte waardoor hij zelfmoord pleegde. En zo kwam Pipo terecht bij een jaloerse rijke vrouw, maar op het moment dat hij haar man betrapte met een minnares werd hij door hem buitengezet. Toen belandde Pipo bij twee broers - rijke industriëlen. Op een dag was hij bij hen getuige van een moord en dat betekende voor Pipo weer een nieuwe baas, nu een toegewijde priester, die op kerstavond bezoek kreeg van een zwangere ongehuwde vrouw. Het geboren kindje deed dienst als Jezus in de nachtelijke mis en de vader kwam dan toch opdagen en erkende zijn zoon.