Hier Bin Ich - Hier Bleib' Ich (1959)

Alternatieve titel: Here I Am, Here I Stay

West-Duitsland
Muziek

geregisseerd door Werner Jacobs
met Caterina Valente, Hans Holt en Ruth Stephan

Zomaar uit het niets besluit de Parijse zangeres Caterine te trouwen met haar jeugdvriend. In het gemeentehuis komt ze er echter achter dat ze reeds getrouwd is. Haar man is Baron Hubert von Löwenherz en blijkt niet al te blij met zijn "nieuwe" bruid, die bij zijn slot opduikt om zich als zijn vrouw te presenteren. Als een rijk familielid zijn bezoek aankondigt verandert de situatie. Hubert heeft alleen recht op een erfenis, als blijkt dat hij gelukkig getrouwd is. Caterine besluit om het spel mee te spelen.

Dick2008
Ja, blijf daar maar. . Valente danst en zingt er op los. Bill Haley was waarschijnlijk in de buurt en daar zingt ze ook nog een duet mee. Zoals vaker traden bekende Amerikanen ook nog even op in de diverse Schlagerfilms. Verwacht daar in deze film maar niet teveel van. Komt weer helemaal aan het eind, net zoals bijvoorbeeld Louis Armstrong in La Paloma, uit hetzelfde jaar. In die tijd konden ze er geen genoeg van krijgen. Alleen die kon tenminste zijn liedje nog gewoon ten uitvoer brengen.
Rommelige, chaotische film ook weer. 2.0