The Brave Little Toaster to the Rescue (1997)

Animatie / Familie

geregisseerd door Robert C. Ramirez
met de stemmen van Deanna Oliver, Timothy Stack en Thurl Ravenscroft

Het dappere broodroostertje en zijn vrienden moeten dieren redden die vanuit een dierenziekenhuis op het punt staan om vervoerd te worden naar een testlab.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
waag het niet om deel 1 hiervan toe te voegen, want dan moet ik m'n FAQ veranderen!

neo (crew)
oh ik dacht dat dit de film was waardoor je faq moest gaan veranderen.

je moet zowiezo je FAQ aanpassen want d'r klopt iets nie met de paragraaf breedte

lol.

Gore troep waar kinderen vooral niet aan blootgesteld dienen te worden.

Het Dappere Broodroostertje was altijd al een beetje een 'vergeten' Disney personage, maar nu ik de twee vervolgen op een van onze gezellige 'kijk nu weer eens wat voor vhs we gevonden hebben!- filmavondjes gezien heb, weet ik precies waarom. De gehele reeks zit vol met vervelende personages, liedjes die de plank compleet misslaan, abominabele animaties (dit is gemaakt in 1997?) en een script wat als schrijfopdracht op de basisschool nog afgekeurd zou worden.

Er gebeurt praktisch niets in de hele film. Ja, er is gedoe met een missende scriptie van 'het baasje' en een hulpje van 'het baasje' wat zonder enig motief kennelijk een hekel aan dieren heeft (waarom werk je dan in een asiel?) en ze daarom maar probeert te verkopen aan het Tartarus Laboratorium (om maar even aan te geven dat hier slechte dingen gebeuren, de eigenaars van zo'n testlab hebben er vast over nagedacht hun werkplaats de naam van de Grieksche onderwereld voor slechteriken te geven). Gelukkig is daar de oude computer Wittgenstein (lol) die probeert mensen hiervan op de hoogte te brengen, waarna de vriendjes met zijn allen de dieren kunnen redden.

Zoetsappige, onlogische troep. Ja, ik weet dat het een kinderfilm is, maar als mijn kinderen dit achterlijke script zouden trekken, weet ik zeker dat ik gefaald ben als opvoeder. Dat Disney het heeft gewaagd dit soort troep uit te brengen.

Het dappere broodroosterje vind ik echt supercool onder de kinderfilms. Maar deze ken ik niet, grappig dat er meer films van zijn

Het origineel heb ik lang geleden wel eens gezien en die was vele malen beter dan het wanproduct wat ze hier voorschotelen in ieder geval. Niets tegen animatiefilms of kinderfilms in het algemeen, maar er zijn grenzen