• 8.303.792 stemmen

Alternatieve titel: The Wooden Box

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Juan Carlos Falcón

Met onder meer: Vladimir Cruz, Elvira Mínguez en Ángela Molina

IMDb beoordeling: 6,1 (147)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Plot La Caja

In een klein dorpje op de Canarische eilanden overlijdt Lucio. Eenmaal opgebaard in de kist past hij niet door de deur van zijn woning. Isabel, de buurvrouw, biedt aan dat de kist met de opgebaarde Lucio wel in haar huis mag staan. Lucio wordt het onderwerp van gesprek en steeds meer verhalen over zijn leven en dat van de buren komen aan het licht.

image

avatar van Justice4All

Justice4All

zaterdag 22 september 2007 14:45 uur en zondag 23 september 2007 15:30 uur op Flm By The Sea Festival 2007

avatar van tevelenco

tevelenco

Ik heb deze film inderdaad gezien op het festival Film By The Sea in vlissingen.

En ik moet zeggen dat ik het een hele aparte film vond die ik met geen enkele film kan vergelijken die ik al gezien heb.

En waar achteraf toch nog veel meer dingen in zitten dan je tijdens het kijken beseft.

De film gaat over een vrij zwaar onderwerp, namelijk de dood van een man.

Maar dit wordt op een erg luchtige wijze in beeld gebracht en voorzien van de nodige humor zodat de film toch lekker wegkijkt.

Ook vond ik het leuk om te zien dat iedereen eigenlijk nog een appeltje te schillen had met deze man en dat iedereen daar op zijn eigen wijze mee omgaat.

En dat levert weer mooie momenten op van pijn, verdriet, teleurstelling,maar ook van vergeving en geluk.

Nee een echte topper vond ik deze film niet maar als je eens op zoek bent naar een eigenzinnige dramafilm met een authentieke spaanse sfeer mischien wel een aanrader.