Hedda Gabler (1981)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door David Cunliffe
met Diana Rigg, Denis Lill en Philip Bond

Hedda Gabler is getrouwd met de respectabele, doch saaie academicus George Tesman die boeken schrijft. Haar rustige leven wordt overhoop gegooid wanneer de idealistische Eilert, een vroegere vlam van haar, opduikt. Eilert Løvborg heeft een alcoholprobleem en gaat openlijk de strijd aan met George over een nieuw manuscript.

Naar een toneelstuk van Henrik Ibsen. Ik had nog nooit van Hedda Gabler gehoord, maar er staan wel 15 verfilmingen op IMDb, dus het verhaal zal wel bekend zijn.

avatar van streeter
Ik heb het een keer gelezen maar was er niet dol op.

tsjidde schreef:

Ik denk samen met Lulu het beroemdste stuk over een vrouw.