Gordos Reise ans Ende der Welt (2007)

1 stem

Duitsland
Familie

geregisseerd door Uwe Müller
met de stemmen van Peter Lustig, Arne Elsholtz en Ananieves Ventura

De enigszins dikke hond Gordo leeft een goed doch saai leventje in Buenos Aires. Hoogtepunt van de dag is als de door zijn bazin ingehuurde hondenuitlater hem meeneemt voor vertier in het stadspark. Op een dag wanneer Gordo van de hondenuitlater weer vrij kan rondrennen in het park, belandt hij nieuwsgierig als hij is in een container, waarvan al snel de deuren op slot geraken. Gordo weet pas te ontsnappen 3000 kilometer verderop in het stadje Ushuaia. Zal Gordo weer weten thuis te geraken en zal hij weten te overleven als wilde hond tussen de 16.000 andere zwerfhonden?