The Bramble Bush (1960)

geregisseerd door Daniel Petrie
met Richard Burton, Barbara Rush en Jack Carson

Een knappe, jonge dokter keert terug naar zijn geboortestad in New England, om zijn stervende vriend nog voor een laatste maal te bezoeken. Maar deze wil zo vlug mogelijk sterven omdat het lijden dankzij zijn ziekte ondraaglijk wordt. Daarom doet hij er alles aan om zijn oude vriend ervan te overtuigen euthanasie te laten plegen. De jonge dokter wordt na de daad echter geplaagd door de inwilliging van zijn vriends laatste wens. Bovendien wordt hij nog steeds achtervolgd door zijn duistere verleden. De man denkt troost te kunnen vinden in de armen van een aantal gewillige dorpsvrouwen, maar dit maakt zijn leven nog gecompliceerder dan het reeds is.