Wild Country (2005)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Craig Strachan
met Peter Capaldi, Martin Compston en Samantha Shields

Zes weken nadat de 16 jarige Kelly Ann onder dwang haar baby heeft moeten afstaan, besluit ze met een groep jongeren op een nachtelijke trektocht te gaan langs de Schotse Hoogvlakten. Lee, Kelly Ann's ex-vriendje, komt ook ongevraagd opdagen om te pogen hun relatie nieuw leven in te blazen. De dingen verlopen niet zoals gepland wanneer Kelly Ann en Lee een achtergelaten baby vinden in de ruïne van een oud kasteel.

avatar van kirk douglas
In het begin is Wild Country erg matig. Kleurloze acteurs in een saaie omgeving, die zonder doel heen en weer lopen. Het middenstuk van de film speelde zich in de nacht af waardoor je bijna niets ziet. Naar het einde toe wordt de film echter steeds beter. De effecten zijn voor weinig geld gemaakt, maar ook deze worden naar het einde toe beter. Hoogtepunt aan deze film is wanneer de weerwolf uit een dode koe springt en een boer haast overmidden bijt.

Jammer genoeg blijft de film over de gehele speelduur vrij saai. De weinige effecten uit de computer zijn alles behalve geloofwaardig.