Hoppet (2007)

Alternatieve titels: Leaps and Bounds | Hoppet - Der Große Sprung ins Glück

Zweden / Duitsland / Noorwegen

geregisseerd door Petter Næss
met Ali Abdulsalam, Mehmet Aras en Kajsa Bergqvist

Azad is bezeten van de sport hoogspringen. Hij ziet Kajsa Bergqvist als zijn held. Samen met zijn broertje Tigris, moest hij zijn familie achterlaten in Irak (Kurdistan) om een nieuw leven te beginnen in Zweden. Ondanks een goed leven met nieuwe vrienden blijft hij hopen op een hereniging met zijn familie.

Aardife familie film.

avatar van Baggerman
Inderdaad aardig, maar wel wat onevenwichtig. Het begin is sterk, maar vanaf dat de hoogspringers naar Duitsland gaan wordt het tè ongeloofwaardig en melodramatisch. Jammer.

avatar van lars-pixar
Hoppet (Met: Ali Abdulsalam,) misschien heel onbekend bij jullie maar deze film was gistere te zien bij Zapp en jullie hebben wat gemist, goeie film goeie cast alleen je kon het verhaal wel verwachte.

avatar van ibendb
Deze film heb ik ooit eens gezien met school.

Een matige film die ook nog eens erg cliché is. Het einde is erg voorspelbaar, het verhaal was ook niet speciaal,...
De film kon mij ook niet zo boeien. 2*