Honeydripper (2007)

Drama / Muziek

geregisseerd door John Sayles
met Danny Glover, Lisa Gay Hamilton en Yaya DaCosta

De eigenaar van Honeydripper Lounge zit tot aan zijn nek in de schulden en besluit een befaamde artiest genaamd Gitar Sam uit te nodigen om het publiek weer te trekken. Als deze echter niet op komt dagen zit hij wederom met een groot probleem. Er is echter een man in de plaatselijke gevangenis die aangeeft even goed gitaar te kunnen spelen als deze Gitar Sam.

avatar van wwelover
Een vermakelijke en redelijk sterke film. Verhaal is niet echt super orgineel. Maar toch wel goed uitgewerkt. En het acteerwerk in de film is ook meer dan behoorlijk, met name Danny Glover.

De muziek was ook wel leuk. Niet echt mijn style, maar verre van verkeerd.

Film is af en toe toch wat saai en voorspelbaar. Maar vind het op zich wel een aanrader.

avatar van John Lee Hooker
Deze film lijkt misschien saai en niets bijzonders. Toch is het leuk om te zien omdat het anders is dan normaal. De blues, een andere cultuur met goed acteerwerk.

avatar van blurp194
Het sterkste punt vind ik wel de sfeer. Zorgvuldig uitgewerkt, zonder dat er ergens iets uit de toon valt. En dat is het ook wat deze film voor mij tot een fijne film maakt - misschien wel zoals ik gisteren naar aanleiding van mijn mening over een andere film naar m'n hoofd kreeg, 'zeer conventionele cinematografie en sentimentele storytelling'. Je kan het ook solide vakwerk noemen.

Het verhaal hangt van cliches aan elkaar, alles komt langs. Maar toch af en toe ook een kleine verrassing. Misschien had het wel een beetje vlotter verteld moeten worden - de film is wat aan de lange kant.