L'Homme aux Clefs d'Or (1956)

Alternatieve titels: L'Homme aux Clés d'Or | Man met de Gouden Sleutels | The Man with the Golden Keys

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Léo Joannon
met Pierre Fresnay, Annie Girardot en Gil Vidal

Antoine Fournier is leraar aan een college van Rijsel en tevens bezieler van hulp voor de gehandicapten voor wie hij geldinzamelingen houdt. Maar op een dag betrapt hij drie van zijn leerlingen, Bellanger, Jordan en Masson, die bezig zijn zijn laatste inzameling te stelen. Hij stemt ermee in om de zaak te klasseren en geen klacht in te dienen maar Rémy Bellanger, de meest verdorvene van het drietal en zoon van een advocaat, gebruikt zijn vriendin om hem erin te luizen en het meisje slaagt erin de professor te beschuldigen van verkrachting.