Bond Street (1948)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gordon Parry
met Jean Kent, Roland Young en Kathleen Harrison

Vier verhalen over romantiek en verdriet, geluk en spanning komen vanuit de straat (Bond Street) waar de trouwkleding van Julia Chester-Barratt wordt verzorgd. Haar bruidstoilet is bijna gereed, als er niet verder aan gewerkt kan worden. Mevrouw Brawn - de temperamentvolle naaister - kan haar zenuwen in het atelier niet meer onder controle houden en ze verprutst daardoor de nieuwe jurk van mevrouw Taverner. De nieuwe jurk zou om 6 uur die avond klaar moeten zijn, want dan zou hij zijn moeder voor de eerste keer sinds jaren weer echt kunnen zien. Terwijl mevrouw Brawn zich naar het ziekenhuis haast, waar haar dochter bezig is om een kind ter wereld te brengen, repareren haar collega's de jurk en de met parels versierde bruidsjapon van Chester-Barratt moet daarom maar even wachten. De bruidssluier veroorzaakt de ondergang van een chanteur en de belofte van romantiek en geluk voor zijn jonge vrouw Mary.