A Hierro Muere (1962)

Spanje / Argentinië
Misdaad

geregisseerd door Manuel Mur Oti
met Olga Zubarry, Alberto de Mendoza en Eugenia Zúffoli

Een vroegere zangeres leidt een teruggetrokken bestaan met haar fortuin en Fernando, haar neef, een laag karakter dat zij weigert om meer geld te lenen. Elisa verlaat de gevangenis en begint een nieuw leven als de persoonlijke hulp bij de ouder wordende zangeres. Ze was vroeger verpleegster maar mag dit beroep niet meer uitoefenen. Fernando maakt kennis met Elisa en samen vatten zij het plan op om de eenzame vrouw te vergiftigen en vervolgens haar geld in het buitenland te gebruiken. De alibi's worden goed gepland, maar het is een gezegde: "Wie iemand met het zwaard doodt, zal zelf door het zwaard sterven".