• 8.253.309 stemmen

Genre: Documentaire / Muziek

Geregisseerd door: Susan Dynner

Met onder meer: Billie Joe Armstrong, Tim Armstrong en Brian Baker

Plot Punk's Not Dead

'Punk's Not Dead' staat in het teken van het dertigjarig bestaan van de punkstroming. De documentaire volgt deze stroming vanaf de 'Do-It-Yourself'-punkbands tot de op commercie gerichte 'MTV-punk'. Maar bestaat echte punk nog wel of heeft het nooit bestaan? Bands die in de docu voorkomen zijn onder andere Green Day, The Casualties, The Offspring, Sum 41, Sex Pistols, NOFX, The Ramones en Good Charlotte.

avatar van Wouter

Wouter

Klinkt leuk.

avatar van stephan73

stephan73

Punk's Not Dead is een erg goede docu, die laat zien wat punk precies is. Van de oude punkers (U.K. Subs en the Exploited), via de tweede golf (NOFX en Green Day, naar de nieuwere golf (Good Charlotte) wordt getoond hoe men over punk denkt.

Argumenten (zoals dat de nieuwere bands soft zijn en alleen maar liefdesliedjes schrijven) worden aangekaart en van tafel geveegd (door o.a. te zeggen dat oudere punkbands ook liefdesliedjes schreven). Dit zorgt voor een docu die meerdere kanten belicht en dit werkt.

Naast dat het gewoon goede muziek is, is het leuk om al die gasten over hun scene te horen praten.

avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

Interessante documentaire die het undergroundse begin en evolutie van de diverse gezichten van punk weergeeft. Van hoe de heersende media punk heeft laten liggen totdat het aantal fans groot genoeg wordt om 'legitiem commercieel' te worden. Veel noisemet af en toe de door punk-beïnvloede tv-fragmenten en interviews die aangeven hoe punk tegenwoordig volledig is opgezogen door onze maatschappij, van mode tot muziek tot leefstijlen in het algemeen. Respect voor the Adicts, Dead Kennedys, Subhumans en al die andere oude bands met hun oude leden die nog steeds rocken als vanouds! Maar ook de nieuwe underground-scènes over de hele wereld! Om af te sluiten: een mooi citaat van Barry Jones van Roxy Club; "we felt like we were king of the world, because they didn't get it, and we did, and they weren't proud of it, and we were". 3,5* voor Punk.

avatar van Sarasani

Sarasani