Arizona Days (1937)

Western

geregisseerd door John English
met Tex Ritter, Syd Saylor en William Faversham

Tex en zijn vriend Grass maken deel uit van McGill's reizende show. Wanneer de wagens van McGill door Price in brand gestoken worden komt daar plots een eind aan. Tex besluit uit noodzaak aan de slag te gaan als belastingsontvanger, waar hij opnieuw Price tegenkomt die nog achterstallige belastingen heeft.

avatar van Brix
Zingende cowboy Tex Ritter in een van zijn vele B-westerns, die altijd vermakelijk waren.
Ritter was beslist een van de meest sympathieke western sterren uit de hoogtijdagen van de 'musical westerns'(de films die een belangrijke taak vervulden in het verwerken van de grote Amerikaanse depressie periode)
Hij had een groot gevoel voor humor, en dat is dan ook onderdeel van al die films, en komt naar voren in veel van zijn western songs die tot op de dag van vandaag nog veelvuldig te horen zijn op de Amerikaanse western music radiostations.
Met zijn Texaans accent kwam hij ook als écht over, en hij nam zichzelf vooral niet al te serieus.
Hij maakte een heel relaxte indruk op de toeschouwers, en zijn 'easy going'-stijl bezorgde hem een grote schare fans.
Ik geniet keer op keer weer van dit soort pretentieloze westerns.
Dit is het soort 'cowboyfilms' die ik in mijn jeugdjaren vrijwel wekelijks in de bioscoop zag.
En ik vind ze nog steeds leuk.
Erg jammer dat er slechts weinige van zijn films in goede staat zijn terug te vinden.

Ritter's bekendste lied is waarschijnlijk de titelsong van 'High Noon' ('Do not forsake me')

thx vr de info Brix! ik vond deze film best geslaagd, een goed, pretentieloos verhaal met toch genoegspanning om leuk te blijven. ook komt hier een wel zeer originele scène in een saloon in voor. die alleen al is de moeite van het kijken waard. enig minpunt aan de film is het overdreven acteren van de vrouw (tevens zoals meestal in westerns de enige vrouw in het stadje).