El Padre Manolo (1966)

1 stem

Spanje

geregisseerd door Ramón Torrado
met Manolo Escobar, Miguel Ligero en Ángel de Andrés

Vader Manolo is een vrij ongebruikelijke priester, die zijn godsdienstige roeping verenigt met zijn artistieke kwaliteiten door middel van goocheltrucs en Spaanse liederen. Terwijl hij in een bus door de buurt van Segovia reist, is hij getuige van de dood van een man door een verkeersongeval, dat in feite opgezet is geweest. Vanaf het eerste ogenblik verdenkt vader Manolo dat het ongeval door iemand van de vertrouwde omgeving van het slachtoffer is veroorzaakt, wellicht door een familielid die uit was op een erfenis. Hij besluit zelf een onderzoek in te stellen.