The Last Sect (2006)

Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Jonathan Dueck
met David Carradine, Natalie Brown en Deborah Odell

De laatste sekte van vampieren staat op de rand van uitsterven. De apocalyptische strijd tussen Anna, de leider van de bende en de opeenvolgende generaties van de familie Van Helsing heeft al eeuwen geduurd. Maar de bende heeft nu een nieuw medium ontdekt om aan slachtoffers te komen: het internet. Via een website voor dating proberen ze zoveel mogelijk nietsvermoedende jonge slachtoffers te lokken. Een journaliste die eerst sceptisch was over de legende besluit op eigen houtje een onderzoek in te stellen. Maar zonder dat ze het weet verliest ze alle sporen van haar vrijheid, raakt ze steeds meer in de ban van de verleidelijke Anna en wordt ze haar marionet.

avatar van lindakroes
Geen goede film, aardig geacteerd maar weinig actie en saai verhaal

avatar van scorpie-oentje
Leuk om te zien dat David Carradine "het" nog steeds heeft, maar verder een film die niet echt mijn ogen open bleef houden van de spanning. Vond hem vooral erg verwarrend door het continue wisselen van tijd in de scenes, soms kan dat dan wel een verhaal verbetern, maar nu was het vooral vermoeiend!
Al met al lang niet de beste film die ik gezien heb, maar zeker ook niet de slechtste..

Ik vond dit toch echt een waardeloze film. Verhaal komt langzaam op gang zonder dat de spanning opgebouwd wordt. Kortom de film is echt heel erg saai te noemen. Er zit totaal niets in geen spanning geen horror helemaal niets. Acteurs waren niet slecht maar daar heb je het dan ook inderdaad mee gehad. Beeldkwaliteit dvd vond ik ook niet echt best. De beelden zijn allemaal een beetje soft maar dat kan ook de bedoeling geweest zijn. De track op dvd (5.1) stelde ook niet echt veel voor. Voor mij is de film helaas niet meer waard dan 1*.

avatar van notorious_kim
Deze film uit de ex-rentals gehaald een maand terug. 't Was twee + 1 gratis, en dit was de gratis film. Aan de cover te zien dacht ik dat dit een horror met veel bloed ging zijn. Om niet gedemotiveerd te zijn om de film te bekijken, heb ik niet de trailer gaan opzoeken, en ik denk dat dat een goede zet was .

Het verhaal zit goed in elkaar. Een mooie basis, met veel afwisseling en sterke lijnen. Spijtig genoeg is de uitwerking van dat verhaal gewoon afschuwelijk.
a) Het is totaal niet eng, dat hoeft niet voor mij, maar als je uw film een horror noemt, dan verwachten de mensen een zekere angst bij het kijken van de film, dit was meer een soort drama waar je zit naar te kijken.
b) Ik hou van drama's, dus daar zat bij mij het slechte nog niet in. Maar oh my god, de inbeeldzetting, flauw, niet spannend, ik denk dat dit een B-film ofzo is ofwel door studenten ofzo gemaakt, want er moet nog veel opbouw en structuur in het camerawerk komen
c) Een verschrikkelijk cast, het hoofdpersonage en de professor Van Helsing vallen nog mee, maar de rest :-s Vreselijk.
d) Het spijtige van deze film is dat ondanks een goed basisverhaal er geen enkel gevoel na het bekijken overblijft. Dit is vooral te wijten aan de slechte cast, maar zeker ook aan de afschuwelijke regie. Er zitten nergens aandachtspunten in verwerkt, de hele film draait maar door op een saaie wijze. Zelfs de actiestukken zijn niet om mijn hoofd even recht te zetten, gewoon dezelfde saaie gang, alsof alles in deze film even belangrijk is :-s.

Maar er zijn natuurlijk ook wel goede punten aan deze film, zoals eerder al gezegd het verhaal, alle goede clichés zitten er in, en zit hier en daar een interessante wending in, die ook in mijn interessesfeer zit. Ik denk dat ik het boek liever zou gelezen hebben. Deze film krijgt van mij een 5/10, net niet gebuisd door het verhaal dat me aansprak.

WAARSCHUWING: Horrorfans, vermijdt deze film, ge gaat u echt 90 minuten doodvervelen. Dit is een film voor liefhebbers van de "klassieke vampier" (naar Bram's Stockers' Dracula bedoel ik hiermee)

avatar van DjFrankie
Inderdaad is saai het perfecte woord voor deze film. Gebeurt echt weinig, langdradig en nergens boeiend. Okay op het einde wordt het zelfs nog even spannend. en idd horror thriller fans nee, deze wil je niet zien !!