Search and Destroy (1995)

2,25

Drama / Komedie

geregisseerd door David Salle
met Dennis Hopper, Griffin Dunne en Jason Ferraro

Een would-be filmproducent probeert Dr. Waxling te overtuigen om zijn boek te mogen verfilmen. Waxling toont alleen interesse in geld, dus roept de producent de hulp in van een zakenman en een van Waxling's secretaresses, die graag filmscripts wil schrijven.

7 BERICHTEN4 MENINGEN
neo (crew)
geplaatst op 5 augustus 2002, 21:44 uur, permalink
vreemde,coole film met een topcast.let vooral op de coole rol van christopher walken.niet iedereen zal deze film goed vinden omdat ie nog al aan de aparte kant is.3 sterren

geplaatst op 23 maart 2009, 14:56 uur, permalink
Raaare film, af en toe toneelmatig, vaak grotesk, vaker onevenwichtig, maar deze film heeft een ook een zekere charme, en Ileana Douglas en Griffin Dunne zijn leuk op het grote scherm.

geplaatst op 17 juni 2009, 14:16 uur, permalink
Naar alle waarschijnlijkheid bedoeld als een zogenaamde grappig eigenaardige komedie waarvan je het bijna benauwd moet krijgen, zo leuk! Helaas werd ik er geen moment door geraakt of geboeid....en gelachen....nee, ook niet

geplaatst op 18 juni 2009, 23:12 uur, permalink
De film is nog enigszins het bekijken waard door de rol van Christopher Walken.
Maar verder ben je dan wel uitgepraat... een van de slechtste filmen die ik de laatste jaren heb gezien.
Een halve ster voor Walken, meer heb ik niet in petto voor deze film.
Martin Scorsese heeft deze prent geproduceerd, vandaar zijn naam in het groot op de hoes van de DVD, een lokker waar ook ik ben in getrapt, snap niet waarom de man deze film uberhaupt heeft geproduceerd...

avatar van Inland Rabbit
geplaatst op 7 september 2009, 0:33 uur, permalink
Vreemde, bij wijlen erg zwarte komedie. De timing van de humor valt vaak ook erg vreemd en de setting en verhaal is ook gewoon VREEMD.

De filmproducent leeft zijn leven naar een bepaald boek, waar een grote levensfilosofie inzit. Dat boek wil hij inderdaad verfilmen, maar hij heeft geen geld. Als ie dan allerlei vreemde mensen tegenkomt, die m misschien wel zouden kunnen helpen, begint het balletje te rollen.

Erg veel vreemde oneliners uit die zogenaamde bestseller, waar de man naar leeft. Op de gekste momenten worden situaties uit het zogenaamde boek toegepast en uitgebeeld. Zorgt voor erg offbeat momenten meestal.
Het zwarte tintje, komt door de wereld van Kim (Walken). Walken zet op sommige momenten gewoon een erg geschifte rol neer. Zwaar onderkoeld, maar als er dan iets gebeurd, zie je het ook niet aankomen.

Een overdreven, sarcastische, cynische komedie met actie elementen. De film heeft een grote sterrencast die zich vast vermaakt hebben Eigenlijk is de film wel veel te vreemd om door een groter publiek gewaardeerd te worden.

avatar van Fryce
geplaatst op 24 september 2009, 14:21 uur, permalink
Zitten een aantal leuke scènes in. Maar al met al toch niet echt mijn kopje thee. De hoofdpersoon vind ik maar vervelend in tegenstelling tot de rest van de cast. Vooral Walken is erg goed bezig. Maar goed, het komt op mij niet echt over als iets wat ik een tweede keer zou willen zien.

avatar van simonvinkie
geplaatst op 11 juni 2010, 17:10 uur, permalink
Gisteren een ruil afgesloten met deze film, en toen kwam ik erachter dat ik hem nog niet eens had gezien. Afgelopen avond dan even snel bekeken. Vaag filmpje, maar niet eens zo slecht. De notering hier is wel wat overdreven laag.

Wat ik me wel afvraag is waarom al die bekende acteurs hier in meespelen. Het zal wel te maken hebben met Scorcese. Want we zien erg veel top acteurs langskomen. Ik kan toch altijd lachen om John Turturro. Echt een heerlijke acteur, die hier ook weer een lekker gestoorde rol neerzet. Maar Christopher Walken steelt toch wel de show. Geweldige onderkoelde rol.

Verder zat er niet echt noemswaardige dingen in de film. Het verhaal is vrij raar, maar aan de andere kant toch wel vermakelijk. Gelukkig duurde de film erg kort. Search and Destroy moet het toch voornamelijk hebben van de uitstekende cast, want verder was er niet echt veel aan. Al vind ik de score hier op MM wel wat laag.