Las Crueles (1969)

Spanje
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Vicente Aranda
met Carlos Estrada, Judy Matheson en Capucine

Carlos, een succesvolle uitgever en een huiselijke man, ontvangt op zijn werk in de post een afgehakte hand en begraaft deze alvorens naar huis te gaan, maar zijn vrouw vindt een telegram waarin hem gevraagd wordt of hij niet liever heel de voorarm wil hebben. Carlos komt met een weinig overtuigende, beroeps gerelateerde verklaring aandraven maar dat maakt hem nog verdachter. Zijn echtgenote besluit hem te schaduwen en ziet dat een mysterieuze vrouw, gekleed in het zwart, hem ook achtervolgt. Deze vrouw blijkt Parker te zijn, en was voorheen de lesbische minnares van Esther, die vroeger de maîtresse van Carlos is geweest en die de stopzetting van de relatie nooit heeft kunnen aanvaarden. Esther pleegde zelfmoord, maar Parker bewaarde het lijk en is vastbesloten om Carlos te chanteren met de beschuldiging dat hij haar vermoord heeft.

avatar van perceived
Spaanse Giallo, die blijkbaar nog nauwelijks niemand is opgevallen. Mij best goed bevallen. Kan helaas niet zeggen dat het een geweldig filmpje is, maar voor Giallo liefhebbers wellicht ihteressant. Wat mij betreft een kleine voldoende.