Et Toi T'es sur Qui? (2007)

Alternatieve titel: Just about Love?

Frankrijk
Romantiek

geregisseerd door Lola Doillon
met Lucie Desclozeaux, Christa Theret en Gaël Tavares

Elodie, een vijftienjarige adolescente, beslist samen met haar beste vriendin, Julie, om voor de eerste keer met jongens naar bed te gaan. Al snel wordt het tweetal van enkele illusies beroofd. Tegelijkertijd ontdekt Elodie dat de vriendschap met haar beste vriend Vincent wel eens zou kunnen evolueren tot een liefdesrelatie.

avatar van Mug
Mug
Mais oui, een puber-romcom-komedie van Franse makelij. Vol clichés, zowel in gebeurtenissen als personages. Maar de jongelingen zijn hier lekker fris ipv Amerikaanse tegenhangers (veelal anabolen-slikkende sportjongens en anorexia cheerleaders). Lekkere vlotte dialogen, een portie fish-slapping, gegiebel en stoere praat, en gevrij en geflirt. Meer heb je niet nodig voor een ultra-amusant niemendalletje. De zon gaat er spontaan van schijnen. Haal je tuinbroek en gothic kleedje maar uit de kast!