• 8.262.076 stemmen

Alternatieve titels: Once in a Summer / 그해여름

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Geun-shik Jo

Met onder meer: Lee Byung-hun, Soo Ae en Lee Se-eun

IMDb beoordeling: 7,3 (920)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Geuhae Yeoreum

In de zomer van 1969 gaat student Yoon Suk Young samen met zijn medestudenten naar het platte land om daar vrijwilligerswerk te doen. Daar aangekomen krijgt hij verkering met een meisje genaamd Jung In. Ze beleven samen een hoop mooie momenten, alleen blijkt er een keerzijde aan het verhaal. De ouders van Jung In zijn namelijk overgelopen naar Noord-Korea en dat kan het leven voor Jung In en Yoon suk moeilijk maken mocht ze met hem mee willen naar Seoel.

image

avatar van mc_majesty

mc_majesty

Echt een verrassend goede koreaanse film. Ik dacht dat het een soort chick flick zou zijn , maar wat heb ik me vergist zeg, een hele goede film vol emoties. 1e helft van de film valt wel mee maar daarna word het echt goed.

BBarbie

Afgezien van de mooie opnamen van de plattelandsomgeving sprak het eerste deel van deze film mij nauwelijks aan. Er gebeurt vrij weinig en er is maar mondjesmaat aandacht voor de relatie tussen de vrijwilligers en de plattelandsbevolking. Ook de romance tussen de twee hoofdpersonages wil maar niet van de grond komen. Meerdere malen heb ik dan ook op het punt gestaan om de film af te zetten. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want het hartverscheurende laatste kwart van de film slaat alsnog in als een bom. Met name de scènes in de verhoorkamer van de politie en in de wachtkamer op het station zijn zeer heftig. Terwijl je zit te kijken, voel je dat het fout afloopt. Door dat intense laatste deel scoort de film alsnog ruim boven de middelmaat.