Picture Mommy Dead (1966)

Alternatieve titel: Color Mommy Dead

Horror

geregisseerd door Bert I. Gordon
met Don Ameche, Zsa Zsa Gabor en Susan Gordon

Susan Gordon wordt ontslagen uit een psychiatrische instelling waar zij was ondergebracht na een schok die zij diende te verwerken bij de plotse dood van haar moeder. Haar vader heeft een nieuwe vrouw, die slechts voor het geld met hem getrouwd is. Susan wordt nog achtervolgd door de herinneringen aan haar moeder, en haar stiefmoeder heeft samen met haar minnaar maar één doel: ze wil koste wat het kost beslag leggen op de zeer kostbare halsband van Susans moeder.

avatar van alexspyforever
Eerlijk gezegd heb ik deze film enkel bekeken omwille van Susan Gordon die ik sterk vond spelen in Tormented (1960) hetgeen ook net als hier een film was geregisseerd door haar vader. Als ze als kind al zo goed speelde was ik toch nieuwsgierig hoe ze het als tiener bijna volwassen vrouw van af zou brengen. Zij doet het in elk geval erg goed. De rest van de cast lijkt helaas veel minder enthousiast en lijken hun teksten af te dreunen hoewel Martha Hyer als Francene ook nog een degelijke rol neerzet. Beste momenten zijn de hallucinaties en uitbarstingen van Susan (ja haar karakter heeft dezelfde voornaam als die van haar eigen). Het is mij soms nogal veel gepraat. Uiteindelijk kom je wel te weten hoe de vork aan de steel zit, maar van echt veel achtergrond van de karakters is er weinig sprake. Uiteindelijk vond ik het plot net iets te zwak om er meer dan een 5 aan te geven.