• 8.262.318 stemmen

OstPunk! Too Much Future (2006)

Documentaire | 93 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Carsten Fiebeler

Met onder meer: Cornelia Schleime, Daniel Kaiser, Mike Göde

IMDb beoordeling: 6,7 (46)

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot OstPunk! Too Much Future

Documentaire over de underground punk-cultuur in de voormalige DDR. Aan bod komen de levensverhalen van zes personen die destijds actief waren in de verscheidene punkbewegingen en punkbands. Over hun motieven, het leven onder het DDR-regime en hun carriere-keuzes na de val van de Muur.

avatar van lebowski

lebowski

Zeer sterke documentaire over de punkbeweging van met name Leipzig en Berlijn. Aangrijpende verhalen van zes betrokkenen, over de wilde tijden, de eenzaamheid, en de uiteindelijke vernietiging van de beweging door de Stasi. Allen zijn getekend door hun tijd als punk, hun zelfmoordpogingen en gevangenisstraffen, tegelijk klinkt de heimwee naar die tijd, toen ze tot in elke vezel lééfden, door. Indrukwekkend en zoals zo vaak had ik ook na het zien van deze documentaire - ik woon in Berlijn met mijn Oostduitse vriendin - het gevoel dat ik erbij had willen zijn. Valse romantiek, ich weiss. 4*

avatar van 93.9

93.9

Verbaasd me niets dat jij die goed vind, lebowski met je ampfelmannetje