Reine Geschmacksache (2007)

Alternatieve titel: Fashion Victims

Duitsland

geregisseerd door Ingo Rasper
met Edgar Selge, Florian Bartholomäi en Roman Knizka

Het leven van Wolfgang Zenker, verkoper van vrouwenkleding, is in een periode van enkele dagen geworden tot een hel. Op dezelfde dag van de levering van zijn nieuwe auto, wordt zijn rijbewijs in beslag genomen. Zijn vrouw verlaat hem. En zijn grootste concurrent Steven Brookmüller weet Wolfgangs klanten weg te halen door middel van oneerlijke trucjes en een nieuwe collectie. Een zoektocht naar een nog mooiere en nieuwere collectie damesmode zal uitkomst bieden voor Wolfgang. Hij gebiedt zijn zoon Karsten hem rond te rijden door Duitsland. Karsten op zijn beurt moet daarom zijn taalcursus in Spanje met tegenzin annuleren. In een frustrerend moment in de auto vertelt Karsten dat hij een relatie heeft met niemand minder dan Steven Brookmüller. De situatie in de spiksplinternieuwe auto wordt penibeler met de seconde.

avatar van alec
Grappige comedy met soms venijnige, scherpe humor. De verhaallijn is goed, er stapelt zich een mooi climax op en wordt prima afgewerkt richting einde. TV movie recenseert deze film als voltroffer: en dat is het zeker!
Volgens mij kloppen een aantal dingen niet in de omschrijven van deze film zoals hierboven aangegeven: Zijn rijbewijs was al in beslag genomen toen hij zijn nieuwe auto in zijn bezit kreeg en (zijn zoon vertelt niet in een frustrerend moment zijn relatie: deze scene zie je pas in de laatste tien minuten van de film en de vader gaat goed om met deze situatie.)
Een *4

avatar van Wauze
LACHU!

avatar van vranque
Er klopt wel meer niet in de beschrijving hierboven want hij is niet op zoek naar een nog mooiere en nieuwere collectie damesmode. Hoe dan ook, eenvoudig vermaak maar niet voor mij.

Aangename leuke film.

Leuke, grappige film, vol humor; het aanzien waard, niet meer en ook niet minder.

grappig, maar naar mijn idee wat oubollig en matig; erg voorspelbaar

na het herzien ben ik iets positiever over deze film; het blijft een geforceerd verhaal met niet zoveel sprankeling, noch diepgang. Maar de kwalificaties oubollig en voorspelbaar waren niet geheel terecht.

gauke schreef:

Een (oubollige maar kostelijke en onderhoudende) familietragikomedie die ik, lopende de rit (doordat er elementen toegevoegd werden), steeds beter vond worden en waarbij de humor nooit banaal werd. De regisseur had gezorgd voor een uitstekend opererende cast.

avatar van 93.9
Wel een geestig filmpje voor tussen door.