Dragon (2006)

Fantasy

geregisseerd door Leigh Scott
met Amelia Jackson-Gray, Matthew Wolf en Jon-Paul Gates

Om haar koninkrijk te redden van een leger gruwelijke elven, moet prinses Vanir door het duistere bos van Sidhe reizen. Met haar mee gaan de trouwe avonturiers Cador en Artemir. Maar hun missie blijkt niet zo gemakkelijk, als het drietal tijdens hun reis onder andere een groep kwaadaardige elven, een mysterieuze tovenaar en een grote en zeer krachtige draak tegenkomt.

avatar van grovonion
Oei, dit ziet eruit als een goedkope LotR kloon, maar dan met 1/1000ste van het budget.

avatar van LotusBlossom
Waarom heeft deze film 5 stemmen? Is hij zoo mooi? Ik zelf heb 'm nog niet gezien, maar als hij mooi is ga ik hem wel kijken, I love zulke movies! Lekker mysterieus, weird en actie + meestal romantiek! :D

heb em net gezien jeetje echt een mooie film echt voor drakenliefhebbers

avatar van Mug
Mug
Produktie van het inmiddels uitermate beruchte "The Asylum". Cinema-minnend publiek weet dan wel genoeg: low-budget produkties die meeliften op het (mogelijke) succes van big-budget Hollywood produkties. In casu, ongetwijfeld Eragon.

Compleet hilarische pulp met een vreselijke cgi-draak, acteurs die net niet een rolletje hebben gekregen in een Shakespeare-stuk op hun universiteit (ze reciteren hun tekst alsof ze spelen in een Shakespeare stuk, geen grap). Prachtige zwaardgevechten, een tovenares/heks met iets te opvallende contactlensen, en elfen/feeen/en wat al niet meer die rechtstreeks zijn weggelopen bij de Fantasy Fair.

Alleen aan te raden als je daadwerkelijk kunt lachen om verklede mensen op de Fantasy Fair alwaar ze met elkaar vechten of een boom gaan knuffelen. Of je bent zowaar zelf zo iemand, geen probleem, dat verklaart dan ook die drie 5*. Dan ben ik content dat 'Dragon' een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten voor de doelgroep.

In de film zit zelfs een verwijzing naar Star Wars: The Empire Strikes Back. Ontdekt u hem ook? Ik pieste haast in m'n broek. Vandaar toch een ultra magere 1* waardering.

snake1689 schreef:
heb em net gezien jeetje echt een mooie film echt voor drakenliefhebbers

Ik weet niet dat stervende draken zo'n leuk gezicht is voor drakenliefhebbers...of wel?