Shadows of the Mind (1980)

Horror / Thriller

geregisseerd door Roger Watkins
met Marion Joyce, Erik Rolfe en G.E. Barrymore

Elise, een jonge vrouw wordt vrijgelaten uit een instelling voor geesteszieken omdat haar gezondheidstoestand verbeterd is. Zij wordt naar huis gebracht in een zwarte limousine en al tijdens de rit vertellen er stemmen in haar hoofd dat ze beter in de kliniek had kunnen blijven. Ze wordt ook geteisterd door een storend geheugen en heeft angstdromen waarin ze mensen in een boot op een rivier haar naam hoort schreeuwen. Blijkbaar zag Elise hoe haar ouders verdronken en voelt ze zich verantwoordelijk voor wat gebeurd is ofschoon ze niet kan zwemmen. De enige mensen met wie ze contact heeft zijn haar onvriendelijke stiefbroer en een psychiater, die zo met zijn patiënten begaan is dat zijn verloofde er gek van wordt. Op een dag begluurt Leland, de zonderlinge tuinman, haar terwijl ze zich uitkleedt. Het zal hem echter duur te staan komen.