L'Isola di Arturo (1962)

Alternatieve titel: Arturo's Island

Italië

geregisseerd door Damiano Damiani
met Vanni De Maigret, Key Meersman en Reginald Kernan

Arturo leeft als tiener alleen op een eiland. Zijn moeder stierf bij zijn geboorte en zijn vader is altijd weg. Van tijd tot tijd komt hij Arturo wel opzoeken, maar nooit voor lang. Ondanks dat Arturo zijn vader nauwelijks ziet en zijn vader geen prijs op Arturo stelt, ziet Arturo zijn vader als een held. Op een dag komt Arturo's vader terug met zijn tweede vrouw, Nunciata, een zeventien jarig meisje en Arturo wordt verliefd op haar.

avatar van Quentin
Interessante vroege prent van Damiani, de film zakt af en toe wel wat in maar de mooie thematiek en prachtige cinematografie zijn de moeite waard. Zag de film helaas in het Engels, wat het allemaal wat afstandelijk maakte.