Transmorphers (2007)

Sciencefiction

geregisseerd door Leigh Scott
met Amy Weber, Eliza Swenson en Matthew Wolf

De mensheid wordt in de toekomst geterroriseerd door buitenaardse robots. Een groepje verzetsstrijders organiseert zich en maakt plannen om de robots te vernietigen.

en toch een 3,5? Da meen je niet? Je zult 1 van de weinige zijn die zo'n stem geeft aan zo'n film.

Ik ga nu zonder overdrijven zeggen dat deze echt 1 van de slechtste film ooit is die ik zag. Echt... bagger!!!!

avatar van ( J )
Waaahahahaha..

heb alleen nog maar de trailer gezien en die heb ik al vroegtijdig af moeten kappen.
Zeer sneu om een film waar mensen ECHT hun best op hebben gedaan zo af te schilderen,voel mee met de acteurs,die nu van een uitkering rond moeten komen..

avatar van eltorro
Transmorphers en al die andere namaak films zijn te koop bij super de boer en nog wel voor 7,50.

avatar van otherfool
Nog slechter dan Transformers, het wil wat zeggen. Saai plotje met een hoog Terminator-gehalte en potentieel spannende catfight scenes die op het moment supreme worden afgekapt. Onnozelheid troef, de belabberde effecten stoorden nog het minst.

1*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Troeperdetroep.

En in dit geval (soms) vermakelijk om de verkeerde redenen.

Boevenbende The Asylum levert eigenlijk alleen maar reut. Gelukkig is deze iets minder verschrikkelijk dan 2012 Doomsday maar het scheelt amper iets. I.i.g. nog geen halve ster.

Als de bijna volledige eerste helft zich al afspeelt in één ruimte weet je eigenlijk al hoe laat het is. Tijd om weg te lopen. Gelukkig gaan we na zo'n 40 minuten naar buiten, alwaar de gehele set waarschijnlijk ook niet meer dan 100 vierkante meter beslaat. En dan heb je ook dat snel gezien.

Het gevecht tussen de dames geeft eigenlijk alles aan: slecht in beeld gebrachte rotzooi. Je ziet geen een klap aankomen want de cameraman probeert onder het motto 'hip' alles nog te verbloemen.

De Transmorphers zelf zien er soms nog wel geinig uit, maar vaak erg nep. Wanneer men begint te vechten gebruikt men regelmatig lampen om explosies te insinueren. Dat niveau dus.

Het verhaal, de acteerprestaties, de score, de make-up etcetera, het is allemaal ver beneden de maat. Meeliften op het succes van de echte blockbuster blijkt het enige doel van de makers.

Slecht.

avatar van dave
Van Transmorphers zag ik helaas alleen het eerste kwartier. Daarna klopte de synchronisatie niet meer. Erg spijtig, denk ik, want deze film zag er in ieder geval uit alsof goed mee gelachen kon worden.

Het aantal plotgaten en ridicule situaties in die eerste vijftien minuten was alleszins niet op één hand te tellen..

Enfin, misschien stuik ik nog wel eens op de gecorrigeerde versie.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
dave schreef:

Enfin, misschien stuik ik nog wel eens op de gecorrigeerde versie.

Volgens mij is dit legaal. Gesponsord door Yahoo!

Bezint, eer ge begint.

avatar van dave
Hmm, gedownload worden zit er voor deze prent niet echt in.
Schijnt trouwens een dode link te zijn, maar dit terzijde.

avatar van dave
Not to be confused with Transformers (film).

‘Lesbians vs. Aliens’ ware evenwel een betere titel, doch dit zou te veel stroken met de mentaliteit die rond dit soort producties spookt. De meest in het oog lopende titel van The Asylum kon ik thans, na lange tijd, hartstochtelijk tussen mijn poten klemmen. Na een kwartiertje knuffelen besloot ik hem ten langen leste daadwerkelijk af te spelen, iets wat overigens enkel een leuke bijkomstigheid is.

‘Transmorphers’ is zonder twijfel de koning der Mockbusters. Ongelooflijk hoe de makers weg kunnen komen met zo’n gelijkende titel anno 2007. Hun juristen en advocaten hebben wellicht nimmer zoveel bloed, zweet en tranen laten vloeien als in de eerste week na de release. Die grote som bibbergeld was daarom een welverdiende bonus.

De intro geeft in ieder geval blijk van een zekere redelijkheid, totdat de eerste ‘Transmorpher’ in beeld verschijnt natuurlijk. De CGI getuigt ogenblikkelijk van een schromelijk amateurisme. Zo deden de malle robots me spontaan denken aan ‘TimeSplitters: Future Perfect’, een consolespel dat in 2005 verscheen. Onvoorstelbaar hoe knullig deze wezens zich vastklampen aan gebouwen of hoe ze zonder geluid op de grond landen. Misschien zijn het mechanische ninjas uit de verre toekomst, wie zal het zeggen. Voor hetzelfde geld dragen ze pantoffels.

De wapens zijn eveneens een lachertje. Iets zegt me dat ze simpelweg drie toiletrolletjes zilver hebben geverfd en aan elkaar hebben geplakt, om vervolgens wat zwart plastic aan de achterkant te kleven en een thermosfles als loop te gebruiken. Et voilà, je hebt een futuristisch geweer. Nog vreemder is het feit dat louter de helft van de geweren een lompe flits uitbraakt na het afvuren, terwijl de anderen dat niet doen. Op die manier wordt het laatste greintje geloofwaardigheid in een wel heel klein hoekje geduwd. Geluid maken de ineengeknutselde prullen trouwens ook slechts zeer sporadisch. Beeld je eens in hoe belachelijk de acteur of actrice eruit ziet als ze hun toiletrollen zonder enig effect voor zich uit houden, tevergeefs hopend op de inbreng van het nalatige SFX-team.

De geluidsman mag trouwens op zijn beurt eeuwig branden in de vurige putten van Yellowstone, want het werk dat hij hier aflevert wordt zelfs door de technici van de Taliban de grond ingeboord. Hoe is het mogelijk, in Allah’s naam. Sommige dialogen worden waarachtig hervormd tot een monoloog, omdat een acteur gewoon geen microfoon in zijn directe omgeving heeft. Een goede oefening voor liplezers, dat dan weer wel. De algemene geluidssynchronisatie laat ook te wensen over. Soms vroeg ik me af of ik geen gedubde versie zat te bekijken, voor zover dat enige logica omvat. Hatelijk als iemand zijn mond opendoet, om pas drie tellen later te ontdekken wat hij te zeggen had. Verder maken ontploffingen haast nooit een gerucht, alsof alles en iedereen in een vacuüm zit te vechten.

Van het dekselse camerawerk krijg ik onderhand allergische reacties. Denk aan het onnozele ‘Bitch Slap’-moment, waarop, mits aangeboren haviksogen, hooguit een arm en een been te herkennen valt. Niettegenstaande de waarheid dat de helft via de computer is geconstrueerd, slaagt de regisseur er wonderwel in niets tot zijn recht te laten komen. Het oog lust ook wel wat, maar alleszins geen vuilnis. Een vijftal splitscreens voelden bovendien extreem onnodig aan, daar ze enkel als zijnde overgangen tussen scènes werden aangewend.

Over het verhaal en de hoogst afstompende gebeurtenissen kan amper iets verteld worden. Vijfenzeventig minuten stoer, doch hol geblaat en tien minuten knettergekke fratsen in de gietende regen. Een oneindige resem sfeerloze beelden in een grijze ruimte doen op den duur zelfs verlangen naar een namiddag shoppen met Paris Hilton. The horror…... the horror...…

De belachelijke ommezwaai even voor het einde brengt helaas geen verbetering, daar de makers eenvoudigweg geen talent hebben om de boel deftig uit te werken. Als er tevens niet veel later de borst van een androïde wordt ‘opengemaakt’ door er een foto van een moederbord op te projecteren, is de spreekwoordelijke kous finaal af. Met alle chinezen, maar niet met den dezen.

Enfin, reken hier verschrikkelijk acteerwerk en ellendige muziek bij, en je hebt een stinkende buidel vol narigheid. De cast heeft gelukkig zijn verdiende loon gekregen, want na een dergelijke hoeveelheid water over je kop te krijgen is een zware griep onvermijdelijk. Voor een handvol glimlachjes:

1,00 (0,75)

avatar van jippie2010
Waarom kan ik het toch niet laten om deze film te gaan bekijken?
Ik hoop/verwacht hetzelfde niveau als titanic 2