• 11.217 nieuwsartikelen
  • 9.020.315 stemmen

Così Dolce... Così Perversa (1969)

Mystery / Thriller | 92 minuten

Genre: Mystery / Thriller

Alternatieve titels: So Sweet... So Perverse / Si Douces, Si Perverses / Kiss Me, Kill Me

Oorsprong: Italië / Frankrijk / West-Duitsland

Geregisseerd door: Umberto Lenzi

Met onder meer: Carroll Baker, Jean-Louis Trintignant en Erika Blanc

Gesproken taal: Engels en Italiaans

Plot Così Dolce... Così Perversa

Jean Reynaud, een Franse zakenman, is zelden thuis. Veel van zijn tijd brengt hij door met zijn minnaressen. Zijn lesbische vrouw vat het plan op hem te vermoorden. Maar dan ontdekt ze dat er nog anderen zijn die hem ook willen ombrengen.

logo tmdbimage

avatar van Wouter

Wouter

DVD komt er aan.

DVD Aficionado - dvdaf.com

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Italiaanse poster gevonden en geplaatst.

avatar van Quentin

Quentin

Heb inmiddels een bootleg met Engelse ondertiteling, en prima beeldkwaliteit, gevonden in Londen.

avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

Opnieuw een giallo die zich graag laat inspireren door Les Diaboliques al worden er gelukkig nog enkele twists aan toegevoegd. Echt een goeie pulpfilm waarbij het lijstje medewerkers leest als een giallo’s who’s who. De acteerprestaties zijn wat ze moeten zijn voor zo’n film. Fijn om zien dat Caroll Baker ook dergelijke rol aankan na de films waarin ik ze vooral als slachtoffer bezig zag. Verder vind ik ook Jean-Louis Trintignant een goeie acteur voor zo’n films. Hij heeft iets van ‘wat overkomt me nu’ over zich, wat uitstekend bij deze rollen past. Het gaf nogal een Psycho vibe toen bleek dat hij onverwacht snel als held van het verhaal het loodje moest leggen.
Visueel is het ook allemaal in orde. De gele sportwagen met zwart dak van Trintignant zal misschien een knipoog zijn naar het genre van de film.