Covjek Koga Treba Ubiti (1979)

Alternatieve titel: The Man to Kill

Joegoslavië
Fantasy

geregisseerd door Veljko Bulajic
met Zvonimir Crnko, Vladimir Popovic en Charles Millot

In Rusland wordt Tsaar Peter III vermoord in een couppoging van Katharina. De duivel ziet hier het werk van de kerk om de balans tussen goed en kwaad in hun voordeel te kantellen in. Hij stuurt daarom een dienaar die als twee druppels lijkt op Peter III naar Montenegro. Een klein landje dat in het verleden veel geholpen is door de vermoorde Tsaar en waar de bevolking makkelijk over te halen is om te geloven dat de Tsaar nog leeft. Het plan is om hem eerst tot leider van Montenegro te laten kronen en dan van daar de macht in Rusland te grijpen.