Dobro Ustimani Mrtvaci (2005)

Alternatieve titels: Well Tempered Corpses | Dobro Urejeni Mrtveci

Bosnië-Herzegovina / Frankrijk / Italië / Slovenië

geregisseerd door Benjamin Filipovic
met Zan Marolt, Haris Burina en Lazar Ristovski

Twee mannen die werken in mortuarium vervelen zich suf en wedden elke dag hoeveel lijken er binnen zullen komen; vier of minder dan vier? Op een dag komt het lijk van Ruzduja Kucuk binnen die, toen hij nog leefde, mensen vervoerde in zijn tractor. Hij kon de tractor niet voor landbouwbewerking gebruiken vanwege de, door de oorlog, achtergelaten landmijnen. Kucuk heeft een wel erg vreemde ziekte, telkens als hij boos wordt blijkt hij bijna klinisch dood. Komt Kucuk het gokgedrag van de twee mortuarium medewerkers verpesten? Of is hij echt dood?