Il Ladro di Bagdad (1961)

Alternatieve titels: The Thief of Bagdad | Le Voleur de Bagdad

Italië / Verenigde Staten / Frankrijk
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Arthur Lubin en Bruno Vailati
met Steve Reeves, Giorgia Moll en Arturo Dominici

Karim (Steve Reeves) is niet alleen de sterkste, snelste en slimste dief van Bagdad, maar hij is ook in het bezit van een magische ring en een cape die hem onzichtbaar maakt. Met deze hulpmiddelen is hij goed voorbereid op een serie enorm zware tests om de hand van Anima, de mooie dochter van de Sultan, te winnen.

avatar van Brix
Wanneer krijgen we hier eindelijk eens een gerestaureerde DVD of Blu-ray van te zien?
Niet dat het een geweldige film is, maar de voor handen zijnde versies zijn allemaal zo slecht van beeldkwaliteit, of grof bijgesneden aan alle kanten, dat het beoordelen van de film daar onder te lijden heeft.

Reeves was een houterige acteur, maar heeft wel nog steeds heel veel fans, dus voor die zou het zich wel lonen.