The Dragon Painter (1919)

geregisseerd door William Worthington
met Sessue Hayakawa, Toyo Fujita en Edward Peil Sr.

Op het vredige platteland van Japan, probeert een beroemde kunstenaar, Kano Indara, zijn talenten door te geven aan een leerling. Hij wordt wanhopig want er is niemand die goed genoeg is. Indara komt Tatsu tegen, een enthousiaste man, die landschappen schildert en in de bergen woont. Tatsu vertelt Indara een verhaal over een voormalige liefde, een mythische prinses die is veranderd in een draak. Tatsu schildert meren en watervallen en zegt dat hij zijn liefde aan het schilderen is, die ergens "onder het water" zit. Indara beseft dat Tatsu talent heeft en haalt hem over om de bergen te verlaten.

avatar van Dogie_Hogan
HIER een DVDreview!