Mama Jack (2005)

Zuid-Afrika

geregisseerd door Gray Hofmeyr
met Leon Schuster, Mary-Ann Barlow en Alfred Ntombela

Mama Jack is het verhaal van Jack Theron, een normale man die werkt op een filmset. De regisseur heeft een hekel aan hem. In een poging om van Jack af te komen stopt hij drugs in Jack's drinken op een groot glamour feest. Jack doet zulke rare dingen dat hij de politie hem moet aanhouden. In paniek vlucht Jack naar zijn vriend Shorty, die hem laat onderduiken en hem omtovert tot zwarte negerin, Mama Jack. Als Mama Jack gaat hij werken, bij de vrouw van de regisseur, als huisvrouw en wordt verliefd op haar.

Een grappige film, die vooral leuk is voor mensne die ooit in Zuid Afrika zijn geweest.
De film is in het Engels maar speelt zich voledig af in Kaapstad.
Leon Schuster is de bn-er van Zuid Afrika, dus bza-er.....
Hij speelt in meerdere commedie films die vooral in Zuid Afrika mateloos populair zijn en zich daar ook vrijwel altijd afspelen.

Ik ben 3 maanden voor stage in Zuid Afrika geweest en moest deze film dus echt van iedereen zien.
Dus heb ik deze ook met mijn Zuid Afrikaanse gezin gekeken.

De humor is een beetje flauw en het is allemaal erg voorspelbaar.
Vergelijk dit dus ook alstjeblieft niet met een hollywood film.
Het is meer een ''b'' film.
Toch vind ik hem nog aardig goed gemaakt, je moet ook bedenken dat deze films veel minder geld tot hun beschikking hebben.
Als Leon Schuster omgebouwd is tot negerin herken je hem echt bijna niet meer terug.
Dit doet niet onder voor films als ''Big mamma's house''.
Al met al een leuke echte Zuid Afrikaanse film.
En vooral mensen die ooit in Zuid Afrika zelf zijn geweest, begrijpen misschien de humor beter.