Vacanze alla Baia d'Argento (1961)

Italië

geregisseerd door Filippo Walter Ratti
met Anthony Steel, Valeria Fabrizi en Mario Carotenuto

Twee mannen in financiële moeilijkheden nemen hun kinderen mee naar het strand in de hoop een rijk huwelijk te organiseren. Het lot wil dat de twee kinderen elkaar ontmoeten. Ze zijn zich niet bewust van de plannen van hun vaders en worden verliefd op elkaar. Wanneer ze elk de armoede van hun gezin van elkaar vernemen, willen ze ondanks het protest van hun vaders niet van elkaar scheiden.

Dick2008
Film die op de ARD werd uitgezonden. Bijzonder flauwe film. Ach misschien dat de Duitsers erom kunnen lachen want Duitse films uit die tijd kennen ook vaak van dit soort flauwe humor. Een film die wel aardig past in dit jaargetijde. De plaatjes zijn dan ook wel ok. Is verder een combinatie van onderbroeken lolfilms en van die Ameriikaanse beach-films uit die tijd, want er komen ook nog wat liedjes voorbij. 2.0