2 Filhos de Francisco - A História de Zezé di Camargo & Luciano (2005)

Alternatieve titel: Two Sons of Francisco

Brazilië

geregisseerd door Breno Silveira
met Ângelo Antônio, Dira Paes en Márcio Kieling

Francisco is een simpele, arme landarbeider die maar één droom heeft: om twee van zijn negen kinderen, Mirosmar en Emival, in een beroemde countrymuziek duo te veranderen, om zo aan de armoede te ontsnappen.

lowhusky
Een braziliaanse hit, ik wilde hem eigenlijk toevoegen...meest populaire Braziliaanse film sinds 1976.

Met een ietwat tegenvallende tweede helft toch een 3½* de kinderen zongen als nachtegalen en daar hou ik van. Het is MUZIEK, drama.

avatar van Moviestar1979
Deze 2 uur-durende Braziliaanse film vertelt het verhaal over Francisco, diens vrouw Helena en hun kinderen die grotendeels opgroeien in een arme wijk.
Francisco wil 2 van zijn zonen omtoveren tot een zangduo om zo aan de armoede te kunnen ontsnappen.
Zijn vrouw en familie verklaren hem voor gek.

De film werd een groot succes, omdat het o.a. gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.
Toch werd hij door diverse critici beoordeeld als een film die niet Oscarwaardig is.
Ik ben het hier grotendeels wel mee eens.
Het is een mooie film met goede acteerprestaties en muziek.
Van een meesterwerk is er echter geen sprake.

3,0 *